četvrtak, 20. listopada 2011.

Što je oglašavanje ?

Što je oglašavanje ?
Da li je to što što se može opisati kao posao ili ljepota stvaralaštva? Da li su to pametni slogani ili dosadna prošnja ? Da li je to teret osobe za osudu ili je to nagrada za prepoznavanje?

Ništa od navedenog.

Oglašavanje je multiplicirana prodaja.

Ništa više.

Oglašavanje je sredstvo prodaje na ovaj ili na onaj način. Periodički kad za prodaju dođe vrijeme. Internet marketing se ni po čemu ne razlikuje od napisane riječi na komadu papira, ništa više nego TV reklame, ništa više nego oglašavanje na radiju.

Da bi se reklamiranje razumjelo ili naučilo vrlo je važno početi sa pravim konceptom. Oglašavanje je prodaja. Temelji se na istim principima poput prodaje i apsolutno se ne razlikuje. Uspjeh i neuspjeh uvijek je isti uzrok. Svaki oglasni paket mora biti odgovor standardima prodaje.

Da sumiramo: Jedina svrha oglašavanje je da se proizvod ili proizvodi prodaju. Profitabilan je ili nije ovisno o stvarnoj prodaji.

Nije to generalni afekt. Jednostavno nije bitno držati svoje ime ispred ljudi i biti im prvi kad se spominje oglašavanje. Nije potrebno osporavati druge oglašivaće. Nije ih potrebno označavati kao trgovce. Jednostavno se prepustite i pustite da Vas drugi osuđuju. Neka Vas uspoređuju sa drugima. Lijepo je da Vas uspoređuju sa velikima ili možda i najvećima. Vaša figura (osobnost) ima svoj trošak i svoju cijenu. Ne radite isprike jer dobar trgovac nema prihvaća iste. jedino tim putem možete uspjeti.

Razlika je u nijansama jer je oglašavanje multiplicirana prodaja. Razlikuje se u tome sto je oglašavanje za masovnu publiku dok se prodavač usredotoči na jednu osobu. Ono što vi radite može proći iz oglašavanja do prodavanja. Sve to ima svoj određeni trošak. Neki ljudi potroše maksimalno do 5 do 10 $ na internetu pa naprave odličnu reklamnu kampanju. Da se razumijemo svaka oglasna jedinica ili kampanja je odlična kampanja ali za određenu ciljanu publiku.

Greška prodavača može koštati jako malo. Greška oglašivaća u velikim kampanjama može koštati jako puno. Budite pažljivi, istražite prije nego krenete u kampanju. Prodavač može donjeti dio novaca u Vaš buđet dok prava oglasna kampanja može donjeti ogromne količine novaca. Isto tako kriva oglasna kampanja može odnesti ogromnu količinu novaca a ne vratiti niti trećinu novaca.

Ti podaci su potpuno točni iako su napisani prije više od stotinu godina.

Znači koji je naš cilj?
Kako možemo naše oglašavanje privesti najefikasnijim metodama zarade?

Iako će čudno zvučati ali jedino rješenje je testirati, testirati i opet testirati.

Ako je oglasna kampanja “A” donjela 2 % povratnih informacija na Vaše upite a oglasna jedinica 3 % povratnih informacija tada oglasnu kampanju “B” stavljamo na viši položaj od oglasne jedinice “A” i nastavljamo sa njenim radom.

Naravno testiranje zahtjeva puno vremena i može biti izrazito skupo ako ne održava u dozvoljenom budžetu. Zato je idealno rješenje krenuti već dokazanim metodama i krenuti od tuda.

Naprimjer:
Ako je prije više desetaka godina ciljano oglašavanje dokazano kao oglašavanje koje dobiva više pozitivnih reakcija neko ne ciljano oglašavanje naravno da ćemo se odmah u startu okrenuti ciljanom oglašavanju.

Ako znamo da je testiranje bazirano na direktnom pristupu donjelo više rezultata u prošlosti nema potrebe da se taj dio povijesti mijenja i logikom možemo zaključiti da se treba bazirati više na takav direktan pristup oglašavanja.

Znači već sada dolazimo do zaključka da su neke osnovne tehnike već poznate. Testni rezultati često će prikazati drugačije rezultate ali je bolje da već u startu imamo početnu točku. Ta početna točka vrlo je važna u slijedećim postovima koje ću objavljivati.

Slijedećih 10 prijedloga koje ću navesti su generalno testirani i znani da su efektivni.

Ono što Vam mogu reći da ove tehnike rade ali ne mogu Vam savjetovati da odmah krenete sa velikim ulozima i velikim oglasnim paketima.

Ponekad je važno proviriti na razne strane ne bi li povratna informacija bila što prihvatljivija.

Sada možemo krenuti sa daljnjim radom i informacijama…

Nema komentara:

Objavi komentar